DE CE SE INFUNDA FILTRU DE PARTICULE DPF/FAP?

Din diferite cauze se infunda filtru de particule DPF/FAP: calitatea combustibilului, ulei motor necorespunzator (folositi ulei special pentru filtru particule, ce recomanda producatorul, ulei 5W40 nu este bun) folosirea autoturismului mai mult in mediul urban, probleme senzori DPF (foarte des intalnit la VW si Audi 1.9 TDi/2.0 TDi)de temperatura si presiune diferential, probleme la valva EGR (des intalnit la Ford Focus 1.6 TDCi), injectoare motor, turbosuflanta defecta incarca filtrul cu ulei ars! Foarte important este verificarea thermostatului! Daca temperatura apei nu se ridica peste 80-85 grade atunci calculatorul ECU nu porneste regenerarea automata si filtru se infunda 100%! Furtunul de intercooler sau aer fisurat,  duce la infundarea filtrului de particule! La autoturisme echipate cu filtru particule cu aditiv(Ford Focus 1.6 TDCi, Peugeot 1.6-2.0 HDi, Citroen 1.6-2.0 HDi) trebuie verificat nivelul aditivului. Daca rezervorul este gol, atunci trebuie umplut pana la maxim, dupa care trebuie aerisit sistemul si facut adaptare cu un tester compatibil cu autoturismul dvs.!

In prima faza se va aprinde martorul DPF in bord sau apare un mesaj de avertizare, care va atentioneaza ca aveti probleme la Filtru de Particule. Daca continuati conducerea autoturismului fara sa rezolvati problema, funinginea se va depune in continuare in filtru de particule  deja infundat, pana cand senzorii vor masura o presiune prea mare,dupa care calculatorul motor ECU limiteaza turatia motorului la 2000 rpm!

In acest caz veti fi nevoit sa cautati un service auto pentru a rezolva problema. La service auto trebuie facut un test amanuntit, dupa care puteti afla nivelul de incarcare si stare filtrului de particule. In general problema apare de la senzorul de presiune, thermostat, EGR sau un furtun spart! Aceste probleme puteti rezolva fara costuri mari! Daca nu se rezolva problema cu remedierea cauzei caruia s-a infundat filtru de particule, atunci trebuie demontat si trimis la curatat!

Va scriu un exemplu la ce costuri se ridica curatarea, demontarea/montarea/testarea filtrului de particule, inclus schimbarea senzorului de presiune diferential, la un Mercedes E220 CDi Euro5 din 2010:

-curatare filtru particule DPF 360 Ron cu TVA, demontare/montare cu test 260 Ron cu TVA, senzor presiune diferential DPF nou 170 Ron! Total 790 Ron si garantat sistemul DPF o sa lucreze fara probleme! Am scris acest exemplu la clienti,care nu poate sa decida intre curatare filtru particule DPF si anulare DPF! Anularea sa fie ultima alegere, mai ales la autoturisme si autoutilitare cu motoare Euro 5 si 6 ! Nu lasati sa fie distrus un sistem care lucreaza bine, doar pentru ca a aparut o problema minora! Sa nu neglijati problema aparuta la filtru particule si atunci costurile totale nu se ridica peste 100-200 Euro! O anulare DPF cu spargerea elementului filtrant fizic va costa minim 300 Euro, iar daca in viitor apar probleme, atunci trebuie sa cheltuiti 300-400€ pe un filtru de particule nou sau second hand si 100€ pentru  rescrierea softului original la reprezentanta!!! In cazul in care filtru de particule este ars, topit sau distrus, atunci puteti alege intre filtru particule second hand, original,  curatat de firma noastra sau filtru particule NOU aftermarket de calitate PREMIUM (250-450 Euro), ambele cu garantie 14 luni!!!

Filtre particule DPF/FAP NOi gasiti pe siteul nostru www.filtruparticule.ro